DT Swiss
A DT SWISS márkanévben a D, illetve a T az acélhuzal német és francia kezdőbetűit tartalmazza, a többi pedig ugyebár a gyártó székhelyére utal. Több évtizedes kerékpáralkatrész-termelést tudhat magáénak, kiváló rozsdamentes küllőit a 80-es évek óta etalonként emlegetik. Hasonló legenda övezi a svájci precizitással megmunkált DT kerékagyakat a speciális tárcsafogas szabadonfutó-technikával (Star Ratchet System). Innen egyenes út vezetett az abroncsok majd a kerékszettek gyártásához. a DT az egyetlen vállalat, amely a kerék-alkatrészek teljes palettáját kínálja az agyaktól a küllőkön át a felnikig. Eleinte saját márkanév alatt kevesebb darabot adtak el, mint beszállítóként, arány ma már jobb, de még mindig számos márka, mint például az amerikai Specialized részben a svájci legendától szerzi be az agymechanikát. A DT SWISS háza táján az utóbbi néhány évben dinamikus márkaépítést tapasztalhattunk, a paletta bővülésével együtt a termelés volumene is jelentősen nőtt. De lépjünk egy kicsit vissza a cég múltjába, nézzük meg, hogy még milyen termékek találhatók a DT SWISS palettán, illetve hogyan jutottak el idáig! 2001-ben piacra kerülnek az első, akkor még rugós rendszerű hátsó tagok, amelyek rövid idő alatt nagy sikereket érnek el a bringások körében. 2005-ben megjelennek az első levegős, teljesen újszerű csillapítási rendszerre épülő DT hátsó tagok. 2006-ban DT Swiss megvásárolja a Pace Cycles Ltd villagyártási szabadalmait, 2007-ben pedig beindul a karbon alkatrészek gyártása. 2010-ben a cég saját fejlesztésű teleszkóp-csillapítási rendszert dolgoz ki, és megkezdődik a Tricon kerekek gyártása. Ez évben egy új, 12 000 négyzetméteres gyártó- és raktárbázis kezdi meg működését Bielben, így utólag talán ez volt a korábban említett fordulópont. 2018-ban a termékkínálatát átstruktúrálta a svájci márka, komplett stratégiát dolgoztak ki arra, hogy meghatározzák a legjelentősebb felhasználási területeket országúton, majd ezek speciális igényei szerint tervezzék meg és állítsák össze a modellpalettát. Mindezzel együtt új nómenklatúra is debütál, ami elsőre talán bonyolultnak hangzik, de egy rövid magyarázat után a nevek magukért beszélnek. A típusnév első karaktere jelöli a felhasználási kategóriát, rendre: A-Aero, P-Performance, E-Endurance, C-Cross Road, T-Track. Amennyiben csak egy betű szerepel a kerék nevében, alumínium felnivel készül, méghozzá olyannal, amit a gazdaságosabb, illesztett technológiával készítenek. Ha két betű szerepel, az már hegesztett alumínium felnit jelent, a középkategóriától felfelé rendre ilyenekkel találkozunk. Ha létezik harmadik karakter, annak C betűnek kell lennie, ami a karbon felnire utal. Itt érdemes kiemelni, hogy az új generációs kerekek közül mindegyik peremes (clincher) kialakítású és tubeless kompatibilis, az összeszereléshez szükséges szalagok és szelepek természetesen járnak a szetthez. Fontos kiemelni, hogy a névben szereplő négyjegyű szám nem a kerékszett tömegére utal, hanem azt jelzi, hogy milyen szintű agyakat használtak fel a kerék építéséhez. Minél kisebb a szám, annál fejlettebb technológiáról beszélhetünk. Az 1100-as típusok a DT Swiss legújabb országúti agyai, amit aerodinamikailag is optimalizáltak és minden szempontból az elérhető legjobbat nyújtják, legyen szó az össztömegről, vagy az alacsony súrlódású kerámia csapágyakról. z 1400-as kategória a jól ismert DT 240s szintű agyakat foglalja magába, míg az 1600-as kerekek a még szintén Ratchet System racsnimechanikával működő, viszont valamivel nehezebb 350-es agyakra épülnek. Az 1800-as jelölés már hagyományos, 3 kalapácsos reteszelési mechanizmust takar. Végezetül említsük meg, hogy a DT SWISS manapság kezdi átvenni az OEM beszállítói főszerepet a MAVIC-től, egyre több új kerékpár érkezik a márka valamely kerékszettjével.