Shimano
A SHIMANO története 1921-ben indult, alapítója az akkor 26 éves Shozaburo Shimano. Havi 5 jenért bérelt egy elhagyatott papírkészítő üzemet, amelyet fémmegmunkálásra alakított át. Első esztergapadját baráti alapon vette bérbe, majd belevág egy hiánycikk, nevezetesen a kerékpáron használatos szabadonfutók gyártásába. 1940-ben a SHIMANO már 300 munkást foglalkoztatott. 1956-ban látott neki a következő két SHIMANO alkatrész, a lánc- és az agyváltó kifejlesztésébe. Ehhez már jelentős géppark kellett, így a cég több hidegkovácsoló gépet is beszerez. Ekkortájt Shozaburo fia, Shozo lett a cég elnöke, aki új ötletek vitt mind a gyártásba, mind a marketingbe. Ennek eredményeképpen 1960-as évek elején a SHIMANO 3-fokozatú agyváltó nagy népszerűségnek örvendett az USA-ban, ahol leányvállalatot is alapítottak. Pont jókor, mivel az olajválság következtében a 70-es években meglódult a kerékpárok és alkatrészek iránti kereslet. Japánon belül újabb gyárakat kellett építeni, hogy kielégítsék az igényeket, illetve új területekre merészkedtek, mint például a horgászfelszerelések készítése. Az európai bázis megteremtésével együtt 1973-ban indult a SHIMANO versenysport-szponzoráció, amely egy felső kategóriás alkatrészcsoport kifejlesztését vonta maga után. Ez a Dura Ace, amely szűk évtizedenként megújuló generációival a mai napig meghatározza a kerékpáralkatrészek fejlődését. Az első “profi” országúti SHIMANO alkatrészcsalád az 1978-as Dura-Ace EX, az ott alkalmazott kazettás hátsó agy világszabvánnyá vált. Az AX "aero" szett innovatív ötleteiről nevezetes, bőven megelőzi korát. 1984-ben megjelent a mérföldkőnek számító Dura-Ace 7400-as szett, mely az első működőképes pozicionáló rendszert hozza. Innentől már nincs megállás: a SIS sikere megerősíti a SHIMANO pozícióját, és végérvényesen a legnagyobb és leginnovatívabb gyártóvá emeli. A 90-es évek legtöbb fontos alkatrészfejlesztése már a Shimano mérnökeit dicséri. A 7400-ast felváltó új 7700-as Dura-Ace család 1996-ban mutatkozott be. A nagyközönség először a hagyományosan májusban megrendezett Giro d’Italia-n láthatta a„szokatlan” SHIMANO alkatrészeket a Mapei, Polti, TVM, Festina, MG, és a Panaria versenyzők gépein. A 7700-as egyértelműen piacvezetővé avanzsálta a Shimanot. A mountain bike-ok világában a szakág megszületésétől a japán óriás diktálta a fejlődés ütemét. Azóta mind a Dura-Ace, mind a számos kedvező árfekvésű alkatrészcsalád számos generációja látott napvilágot, a sikertörténetnek végét pedig a Fuji-hegyen felállított az űrteleszkópokon keresztül sem látni!