Raktárkészletről folyamatosan elérhető már nálunk a Magura legújabb, legerősebb fékszettje!
"Vissza a gyökerekhez! Legalábbis, ami a nevet illeti.
A Gustav Pro-val a Magura egy új platformot hív életre E-MTB-k, gravity-kerékpárok és E-SUV-k számára, amely (majdnem) mindent jobban kell, hogy csináljon, mint az évek óta bevált MT-sorozat.
Egyszer volt, hol nem volt (és így kezdődik minden jó történet) egy fék, amelynek neve Gustav M volt - tisztelgés a Magura alapítója, Gustav Magenwirth előtt.
Egy időszak, amikor a tárcsafékek a hegyikerékpárokon még csak vonakodva terjedtek el, és többnyire csak kétséges működésről lehetett beszélni.
A Gustav M azonban, neon sárga pompájában, a downhill kerékpárosok körében keresett fék volt, különösen az akkori viszonyokhoz képest magas fékerővel. Csak a gyakorlatilag állandó súrlódásával-amit az úszó féktárcsa okozott-kellett megbarátkozni.
Ennek eléréséhez a Magura nagyobb dugattyúkat alkalmaz: 12 mm (az MT7 esetében 10 mm) a fékkar adagolóoldalán és 19 mm a féknyergen (szemben az MT7 17 mm-ével).
Ezáltal lehetővé vált a teljes nyomásszint csökkentése, ami minimalizálhatja a vezeték szétnyílása miatti teljesítménycsökkenést is. Az eredmény egy jól meghatározott nyomáspont, amely jó adagolhatóságot biztosít.
Ugyanakkor a Gustav Pro az új, 2,5 mm vastag MDR-S féktárcsákat és fékbetéteket használja, amelyek 40%-kal nagyobb betétfelülettel rendelkeznek. Ennek eredményeként a fékbetétek és -tárcsák jelentősen kevésbé melegszenek fel, és tartósan egy előnyös hőmérsékleti tartományban maradnak, hogy kiküszöböljék a fakulást.
Elérhető tárcsaátmérők: 180 mm (219 g) és 203 mm (266 g). A 220 mm-es tárcsáról szándékosan lemondanak, mivel a gyártó szerint a Gustav Pro fékereje 200 mm-es tárcsával a MT 220 mm-es szintjén van.
A Gustav Pro továbbra is kompatibilis a 2,0 mm vastag féktárcsákkal, anélkül, hogy a rendszert külön légteleníteni kellene. Ez előnyös lehet, ha egyszer alternatív Magura-pótlóalkatrészre lenne szükség.
Az új alkatrész dizájn révén a fékbetörési idő radikálisan lerövidül. A féktárcsa és a fékbetétek nagyobb merevsége javítja az alkatrészek egymáshoz való igazodását. A dugattyúk nagyobb nyomása a nagyobb fékfelülettel együtt erősíti ezt a hatást. A kisebb hőfejlődésnek köszönhetően a fékbetétek üvegesedése különösen valószínűtlen.
Továbbá, a fékbetét és a féktárcsa közötti légrés megnőtt, így biztosítva a zajmentes futást.
A négy különálló fékbetétet a két Torx-csavar kinyitása után szokásosan egyszerűen fel lehet húzni a egy darabból kovácsolt alumínium féknyereg tetejéről. Ha egyszer telepítették, beépített mágnesek tartják őket a fékdugattyúkban rázkódásmentesen, bármilyen rugó vagy kapocs nélkül a helyükön.
A karok csapágyazása csavarozott, így a fékkarok könnyen cserélhetők. Megmaradt a 180 fokos forgatási lehetőség, így az első és hátsó fék könnyen áthelyezhető a jobb és bal oldal között.
Ez a magángyakorlatban talán kevés jelentőséggel bír, de például a Moto-Setup-os vezetők a tesztfesztiválokon nagyra értékelik.
A Magura Carbotecture technológiájának köszönhetően a fék súlya korlátozott: egy szett fékkarból, féknyereg és fékvezetékből 348 g.
A 0 fokos vezeték-kivezetés elsősorban a kormánycsapágyon keresztüli vezetékezéssel játszik együtt. A kormánybilincset egy bilincsre cserélték. Ez integrált Shiftmix opciót kínál a jobb és bal oldali különböző váltó- és vezérlőkarokkal való jobb kompatibilitás érdekében.
Megmaradt a törékeny légtelenítő csavar a fékkar egyik oldalán, amelyet nem szabad 0,5 Nm-nél jobban meghúzni.
A fékkar egy darabból kovácsolt alumíniumból készült, és tartalmaz egy töréspontot, hogy egy esetleges esésnél megóvja a fékkart a nagyobb károktól. A kar távolsága szerszám nélkül állítható egy állítókerék segítségével; a nyomáspont beállítása nincs."
A fékszettet tárcsákkal, adapterekkel a webshopon vagy személyesen a Győri - Budaörsi boltjainkban tudjátok megvásárolni.
https://downhillendurokerekpar.hu/termek/magura_gustav_pro_first_edition_hidraulikus_tarcsafek.html