Blog kategóriák

Nincsenek felvitt blog kategóriák!

Gyártók

Nálunk már raktáron az ÚJ Magura Gustav Pro First Edition hidraulikus tárcsafék

Besorolás nélkül, 2025. 03. 21.

Raktárkészletről folyamatosan elérhető már nálunk a Magura legújabb, legerősebb fékszettje!

"Vissza a gyökerekhez! Legalábbis, ami a nevet illeti.

A Gustav Pro-val a Magura egy új platformot hív életre E-MTB-k, gravity-kerékpárok és E-SUV-k számára, amely (majdnem) mindent jobban kell, hogy csináljon, mint az évek óta bevált MT-sorozat.

Egyszer volt, hol nem volt (és így kezdődik minden jó történet) egy fék, amelynek neve Gustav M volt - tisztelgés a Magura alapítója, Gustav Magenwirth előtt.

Egy időszak, amikor a tárcsafékek a hegyikerékpárokon még csak vonakodva terjedtek el, és többnyire csak kétséges működésről lehetett beszélni.

A Gustav M azonban, neon sárga pompájában, a downhill kerékpárosok körében keresett fék volt, különösen az akkori viszonyokhoz képest magas fékerővel. Csak a gyakorlatilag állandó súrlódásával-amit az úszó féktárcsa okozott-kellett megbarátkozni.

Ennek névrokona 2024-ben természetesen nem szenved hátrányt. A kiemelt funkciók listája hosszú.
De, hogy rögtön előre vegyük: a Gustav Pro nem feltétlenül a nagyobb fékerőre van tervezve az MT7-hez képest - különösen mivel a nyomásnövekedés hatásai, a tartósság és a hőfejlődés nem hasonlíthatók össze egy az egyben. Sokkal inkább a fejlesztők azt akarták, hogy a fékerő, tartósság és adagolhatóság összjátékát egy új szintre emeljék a Gustav Pro-val.

Az Easy Link technológiával továbbá egy egyszerű Plug 'n Play kapcsolat a fékvezetéken, ami a Magura ABS-komponenseiből és a cockpit-integrációból ismert, először láthatatlanul megjelenik egy tárcsafék fékkarjában. Így bármikor és speciális szerszám nélkül a vezeték leválasztható vagy csatlakoztatható a fékkarhoz.
Az Easy Link csatlakozók elkészítéséhez a fékvezetéken az Easy Tube technológiával (ETT) választhatóan krimpelt vagy csavaros verzió érhető el - részletek lentebb.

A nagyobb jobb

Ennek eléréséhez a Magura nagyobb dugattyúkat alkalmaz: 12 mm (az MT7 esetében 10 mm) a fékkar adagolóoldalán és 19 mm a féknyergen (szemben az MT7 17 mm-ével).

Ezáltal lehetővé vált a teljes nyomásszint csökkentése, ami minimalizálhatja a vezeték szétnyílása miatti teljesítménycsökkenést is. Az eredmény egy jól meghatározott nyomáspont, amely jó adagolhatóságot biztosít.

Féktárcsa & fékbetétek

Ugyanakkor a Gustav Pro az új, 2,5 mm vastag MDR-S féktárcsákat és fékbetéteket használja, amelyek 40%-kal nagyobb betétfelülettel rendelkeznek. Ennek eredményeként a fékbetétek és -tárcsák jelentősen kevésbé melegszenek fel, és tartósan egy előnyös hőmérsékleti tartományban maradnak, hogy kiküszöböljék a fakulást.

Elérhető tárcsaátmérők: 180 mm (219 g) és 203 mm (266 g). A 220 mm-es tárcsáról szándékosan lemondanak, mivel a gyártó szerint a Gustav Pro fékereje 200 mm-es tárcsával a MT 220 mm-es szintjén van.

A Gustav Pro továbbra is kompatibilis a 2,0 mm vastag féktárcsákkal, anélkül, hogy a rendszert külön légteleníteni kellene. Ez előnyös lehet, ha egyszer alternatív Magura-pótlóalkatrészre lenne szükség.

Az új alkatrész dizájn révén a fékbetörési idő radikálisan lerövidül. A féktárcsa és a fékbetétek nagyobb merevsége javítja az alkatrészek egymáshoz való igazodását. A dugattyúk nagyobb nyomása a nagyobb fékfelülettel együtt erősíti ezt a hatást. A kisebb hőfejlődésnek köszönhetően a fékbetétek üvegesedése különösen valószínűtlen.

Továbbá, a fékbetét és a féktárcsa közötti légrés megnőtt, így biztosítva a zajmentes futást.
A négy különálló fékbetétet a két Torx-csavar kinyitása után szokásosan egyszerűen fel lehet húzni a egy darabból kovácsolt alumínium féknyereg tetejéről. Ha egyszer telepítették, beépített mágnesek tartják őket a fékdugattyúkban rázkódásmentesen, bármilyen rugó vagy kapocs nélkül a helyükön.

A fékkar

A karok csapágyazása csavarozott, így a fékkarok könnyen cserélhetők. Megmaradt a 180 fokos forgatási lehetőség, így az első és hátsó fék könnyen áthelyezhető a jobb és bal oldal között.
Ez a magángyakorlatban talán kevés jelentőséggel bír, de például a Moto-Setup-os vezetők a tesztfesztiválokon nagyra értékelik.
A Magura Carbotecture technológiájának köszönhetően a fék súlya korlátozott: egy szett fékkarból, féknyereg és fékvezetékből 348 g.

A 0 fokos vezeték-kivezetés elsősorban a kormánycsapágyon keresztüli vezetékezéssel játszik együtt. A kormánybilincset egy bilincsre cserélték. Ez integrált Shiftmix opciót kínál a jobb és bal oldali különböző váltó- és vezérlőkarokkal való jobb kompatibilitás érdekében.

Megmaradt a törékeny légtelenítő csavar a fékkar egyik oldalán, amelyet nem szabad 0,5 Nm-nél jobban meghúzni.
A fékkar egy darabból kovácsolt alumíniumból készült, és tartalmaz egy töréspontot, hogy egy esetleges esésnél megóvja a fékkart a nagyobb károktól. A kar távolsága szerszám nélkül állítható egy állítókerék segítségével; a nyomáspont beállítása nincs."

A fékszettet tárcsákkal, adapterekkel a webshopon vagy személyesen a Győri - Budaörsi boltjainkban tudjátok megvásárolni.

 https://downhillendurokerekpar.hu/termek/magura_gustav_pro_first_edition_hidraulikus_tarcsafek.html

Hozzászólás

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.